Blodförgiftning

Nu händer det igen...jag får sånna där flashbacks om tiden på östrasjukhuset. Det kommer som ett slag i bröstkorgen. Och det måste ut, det måste få komma ut ur min kropp. Jag orkar inte hålla inne på så mycket själv. Det går bara inte. 
 

Molly hade ju en CVK (Central Ven Kateter) under hela tiden på Östra. Det är en slang som går in i halsen till en stor ven som går direkt till hennes hjärta. Dom sätter en CVK under narkos uppe på operation. CVKn är fastsydd i halsen på henne så att den ska sitta bra så man slipper lägga om den för ofta, vilket kan leda till blodförgiftning. Jag vet inte om Molly hade otur med sin CVK för jag tycker nog att den fick läggas om lite väl ofta, och det läckte och hade sig. Jag kommer ihåg sista gången hon fick åka upp på operation för att sätta dit en ny CVK, när hon hade kommit ner på avdelningen igen fick hon plötsligt hög feber och var blek. Personalen fick kalla upp jourakuten som fick ta mängder med prover på henne och ge henne medicin. Det konstaterades att hon hade fått blodförgiftning.

Jag trodde inte hon skulle klara det...



Här sitter jag & Molly i en fotölj på Sjukhusrummet och myser lite



Här är vi från kopplade från CVKn och är på vårat rum på Ronald Mc Donald Hus.



Medans jag & Mollys pappa låg inne på Östra fick William bo hos sin pappa & mormor och morfar. Men han fick även vara med oss i Göteborg. Ronald Mc Donald hus är anpassat för familjer som bor långt ifrån sjukhuset. Det finns flera stycker stora lekrum för syskonen att leka i + en jäättestor lekplats i trädgården. Vi hade trots allt en bra vistelse i Göteborg. Man kan inte begära mer. Det var som att bo på hotell. Fast man får laga sin egen mat och tvätta själva. Och vi träffade underbara människor där. Vissa stunder hade vi roligt, vi grillade med ett annat par och vi köpte pizza med ett annat.


Så nu vet jag vad pengarna i bössorna på Mc Donalds går till. När man har fått uppleva det själv.


Ronald Mc Donald Hus i Göteborg, vid Östrasjukhuset





Snart är min lilla flicka 6 månader och hon mår hur bra som helst!
Det är jag evigt tacksam för.
Och om exakt 1 månad blir min stora pojk 4 år :)
060106 & 090609


Jag älskar er, Molly & William, ni är mitt allt. ♥


remain and be patient, i will be back. love/ maja

Kommentarer
Postat av: Fredrica

de är så fiiina :)

2009-12-07 @ 20:15:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0