Jul, jul, strålande jul!

Julen 2009
Jag gillar julen faktiskt. Baka pepparkakor & julgodis, luciafirande, handla julklappar, julpynta, julgran, skicka julkort, ja allt som hör julen kring är ju helt underbart. Skit samma om man lever fattigt en månad, det är det värt ;) Fast fort går det, så om man ska hinna med allt får man ju liksom börja planera i Juni för att man ska få med allt, fast det hjälper ju inte, inte mig iaf, alltid något man missar eller inte hinner med. Som mina julkort tex..jag och William satt en kväll när Molly hade somnat och fixade lite fina kort men dom ligger fortfarande och väntar på att bli postade på byrån i hallen. Tur att det står "Gott nytt år" på dom också, så än är det ju inte försent. Eller så får man väl helt enkelt låtsas att dom kom bort en sväng på postkontoret.

Jag fick allt på min önskelista också så man kan säga att jag är glad, och jag tror att jag gjorde andra ganska glada också, eller jag hoppas det iallafall.

Snart ett nytt år, 2010, och jag ska se till så att det blir ett jävla kanon år! Så jag kan lägga 2009 bakom mig. För jag kan rent ut säga vilket jävla helvete jag har haft det detta året, helt sjukt, jag har aldrig varit med om något värre i hela mitt liv.

Januari: Låg på sjukhus i 14 dagar med njurbäcksinflammation + fick reda på att Molly var sjuk på första ultraljudet, var sjukskriven typ hela månaden. Får gå på tillväxtultraljud & hjärtslagskontroller x2 i veckan i Borås.

Feberuari: Inne på Östrasjukhuset i GBG och gjorde magnetröntken och vanligt ultraljud, träffade barnläkaren. Får gå på tillväxtultraljud & hjärtslagskontroller x2 i veckan i Borås. Får foglossning & ischias.

Mars: Min dåvarande pojkvän åker till Nya Zeeland i 3 veckor utan att ringa en enda gång. Får veta på ett besök i Borås att det finns 20-30 % chans att bebisen inte klarar sig i magen.

April: Fortsätter att gå på kontroller i Borås x2 i veckan. Får njurbäcksinflammation igen och får ligga inlagd i Borås i 2 dagar.

Maj: Foglossningen och ischiasen är fruktansvärd och jag blir sjukskriven 100% fram till förlossningen. Tvingades av någon att sälja min bil & säga upp min lägenhet. Flyttade till en 5a i Kinna.

Juni: Molly föddes 9 Juni & därefter bodde vi på Östrasjukhuset med henne

Juli: Låg på Östra sjukhuset hela månaden

Augusti: Blev äntligen utskrivna från Östra och fick ta med oss våran lilla dotter hem till storebror. 4 dagar efter det blev jag dumpad och fick flytta till pappa och bo på hans soffa med mina 2 barn. Bodde där och hos en kompis i 3-4 veckor innan jag får en lägenhet. Fick flytta min häst från deras gård till skene.

September: Har svårt att förstå allt som har hänt mig detta året, är deprimerad som tusan och gör allt för att dagarna ska gå fort fort fort. Får "trevliga" sms från personer. Någon kommer med skamliga förslag.

Oktober: Får ett nice brev från en advokat :/ Kämpar vidare ensam med mina 2 guldklimpar

November: Allting känns faktiskt en smula bättre. Han säger saker till mig som han aldrig borde ha sagt. Någon kommer med skamliga förslag igen.

December: Ja, här är vi nu, och idag känns det så fan mycket bättre. Efter helgens bravader och efter allt som hände då så känns det jävligt härligt. Jag tror jag dansade ut alla mina känslor om hela jävla skiten, så jag är nöjd, jag är så jävla nöjd och jag vet att 2010 kommer bli så fruktansvärt mycket bättre. 2009 har ju varit bra vissa stunder också såklart, mina barn som jag älskar så brutalt mycket, mest av allt i hela jävla världen och alla underbara människor som faktiskt finns omkring mig.



Sen är det intressant att han tror att jag tycker så jävla synd om mig själv och tydligen vill att alla andra ska tycka synd om mig också. Ärligt talat, ja, jag tycker faktiskt lite synd om mig själv, inte så värst mycket men lite kanske och det är inte därför jag skriver om det, jag skriver för att bearbeta det, det som hänt mig detta året för att jag någon gång ska kunna släppa det och kunna gå vidare i mitt liv. För det har hjälpt mig ganska långt på vägen faktiskt. För du har ju fan inte ställt upp och stöttat mig när jag har varit ledsen, inte en endaste jävla gång.







Julbilderna kommer snaaaaaaaaaart!
Ska bli skönt med ett nytt år, jag har många nyårslöften som jag ska hålla!!!
Nu ska jag gå och äta lite pepparkakor så att jag blir en snäll tjej.
Peace.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0