now and then

Människor frågar mig hur jag mår, hur barnen mår osv. Jag blir glad att ni bryr er så mycket om mig, det värmer jättemycket!!! Tänkte skriva hur det har gått för oss det senaste :)

Jag mår jättebra. Jag har bearbetat allt som har varit och kommit över det. Jag har fortfarande mina åsikter om att det han gjorde är så grymt elakt och fegt.

Någon har sagt till mig att jag ska sluta älta och gå vidare men för att jag ska kunna läka så måste jag älta, fundera och prata av mig (speciellt när det händer något sånt här).
Det är lätt för dig att säga som glider runt på ett bananskal.

Hela 2009 var ett ganska absurt år.
För er som inte vet eller har hängt med i min blogg så fick jag barn med en snubbe sommaren 2009. När våran dotter föddes fungerade inte hennes tarmar så vi blev inlagda på Östrasjukhus i 2 månader, inklusive 2 operationer i samband med hennes födelse. Vi fick reda på att hon var sjuk i vecka 18 och sedan dess har jag gått på regelbundna kontroller 2 gånger i veckan fram till förlossningen. Jag mådde psykiskt dålig under hela halvåret, fick inget stöd av min dåvarande pojkvän som prioriterade sin hockey, jobb och resa till andra sidan jorden före mig. 4 dagar efter att vi äntligen hade blivit utskrivna från sjukhuset gjorde han slut och jag fick åka hem till pappa och bo på hans soffa med mina 2 barn. 

Under hela tiden är det jag som har fått skulden till hans illa beteende.
Ett exempel; Min pojkvän var på andra sidan jordklotet och levde livet i 3 veckor när jag gick hemma och kämpade med foglossning, ischias och en 3 åring + alla kontroller i Borås på special MVC. (SJÄLV) En dag åkte jag och mitt ex till MM och handlade mat, han hjälpte mig att bära kassarna (underbara människa) och då hade någon tydligen sett oss där tillsammans och rapporterat detta. Det var inte så populärt?

Inte heller i höstat såg jag skymten av något "ansvar" från hans sida och så har det fortsatt.


Nu kör vi vårat eget race, jag Molly & William.
Vi måste tänka på oss själva - precis som du gjorde.



Mammas lilla tjej 6 timmar gammal, nyopererad 090609


Tack för mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0