We visited Ystad.

Jag och min kompis Daniel fick för oss att besöka Wallander-staden Ystad.


Första stoppet blev i Falkenberg på lite frukost


Visst är jag nyttig? (hade ätit gröt tidigare på morgonen)


Äntligen framme i Ystad, utanför Turistbyrån


Känner du igen Wallanders polisstation? När det inte är inspelningsplats så är det ett vandrarhem


Vi fick bo på "Advokatrummet", jag som ville bo i Wallanders rum


Titta vilken fin byggnad.


Detta hotellet är med i en av Wallander-filmerna


Sååå mysiga små gränder mitt inne i stan


På kvällen åt vi på en av stans fina restauraner


Chokladtryffel, gissa och jag gillade det? ;)


Det är jättefint i Ystad och om du inte har varit där tycker jag verkligen att du ska besöka staden.
Puss

Kommentarer
Postat av: Mr. Ö

Underbar stad och underbart sällskap på trippen :)

2010-11-03 @ 12:43:10
Postat av: Petra

ser ut att ha haft en trevlig dag:D

2010-11-04 @ 21:14:52
URL: http://tvtown.blogg.se/
Postat av: Fredrica

Så det var Daniel du åkte dit med, frågade ju med vem ;)

2010-11-06 @ 12:54:57
Postat av: Emmie

Där den blåa byggnaden är, det ser ut som det var där pippi spelades in, nått avsnitt..

2010-11-07 @ 21:00:04
Postat av: Emmie

Där den blåa byggnaden är, det ser ut som det var där pippi spelades in, nått avsnitt..

2010-11-07 @ 21:01:45
Postat av: maja

Ja visst gör det, det är så himla gulligt det huset =)

2010-11-07 @ 21:06:20
URL: http://littletingeling.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0