Valborgsmässoafton.

Idag är det ju som alla vet Valborgsmässoafton. Dagen då alla människor dricker alkohol. Smala som tjocka, korta som långa och unga som gamla. Självklart får man ta ansvar för sig själv, men hur är det då med alla våra minderåriga? Min lillebror är 17 år och jag vet att han ska iväg och dricka. Frågan är då om man ska köpa ut till honom så man vet vad han dricker eller om man bestämt ska säga nej. Han kommer ju naturligtvis få tag i alkohol utan min hjälp men då har man ju ingen aning om vad han stoppar i sig. Jag tycker det är svårt att ta ställning i den frågan och jag kommer nog aldrig veta om jag gjorde rätt eller fel igår när han ringde. Hur hade ni gjort?



Jag & min underbara lillebror på Mollys dop


Kommentarer
Postat av: Ö

Bättre att köpa ut än att de dricker skum smuggelsprit som en annan gjorde när man var ung... Dock överlevde man ju men man vet aldrig!

2010-05-03 @ 20:32:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0