Tankar över det förflutna

Då var Matte B kursen i full fart.
Det gick mycket sämre än vad jag trodde, jävlar vad svårt jag har för matte. Jag fattar seriöst ingenting. Men jag har kämpat på bra idag. Först satt jag två timmar i skolan och pluggade och sen hade jag min matte lektion som varade 1 timma. Har precis slängt igen matteboken nu efter 1 timmas plugg. Blev så jävla sur när jag inte fattar hur jag ska räkna...och ingen är ju här och hjälper mig heller. DOH.

Men jag ska fan i mig klara kursen, hur svårt det än är. Det har jag bestämt mig för.


Lös följande:
a) 8x = 5x + 18 b) 10x - 3 = 29 + 6x c) 12 + 4s = 10s - 12 d) -2 - 3 + 4x = 5 - 6x

Jag är arg på min mattebok!



Funderingar över det förflutna;

När jag tänker efter så undrar jag för mig själv hur jag kunde sakna det vi hade. Jag mådde ju inte bra, jag mådde nästan inte bra någon gång. Jag gick alltid runt och undrade vad som skulle hända här näst, om jag var rätt klädd, om jag hade rätt åsikter, om man dög. Aldrig kunde jag tänka på mig själv och hur jag mådde, det var alltid han och dom andra som var viktigast. Att jag någon gång mådde dåligt var ungefär lika betydelsefullt som att deras tomater var mögliga. Allting handlade om dom, jämt jämt jämt. Alltid var det synd om dom, det spelade liksom ingen roll vad någon annan hade varit med om / råkat ut för, dom var alltid snäppet värre, alltid. Och det spelade ingen roll om någon annan hade varit i samma situation, det var inte samma sak för dom.

I två år gick jag runt med en jättestor klump i magen som aldrig försvann. Jag var stressad, fick magkatarr och var fruktansvärt orolig hela tiden. När det tog slut så släppte allt det ,bit för bit, och jag började inse vad jag hade varit med om under 2 år. Jag behövde inte längre bry mig om vad jag tog på mig, jag behövde inte längre tänka på vad jag sa och jag hade för åsikter.

Det är inte lätt att vara ihop med en mammas pojke, jag stod inte ut. Jag ska ha en man som står på egna ben och inte är så jävla beroende av sin morsa.  

Jag känner mig numera så harmonisk, det är så härligt.



Tack för mig!
Nu ska jag hoppa i säng och drömma gott.

Ciao

Kommentarer
Postat av: Elvira

du måste byta plats så att alla x är samlade på en sida, och "vanliga" på den andra.

det har jag för mig iallafall.

2010-01-13 @ 22:05:26
URL: http://elorentzon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0